melisenjor.reismee.nl

Thailand, Vietnam

Thailand hebben we alweer vaarwel gezegd. Nadat we een paar dagen op Koh Phi Phi zijn gebleven (waar we nog een boottocht en gesnorkeld hebben) zijn we via Phuket naar Koh Samui gegaan. Thailand is een land waar je zo easy kunt rondreizen. Zo hebben we in Phuket een ticket gekocht naar het eiland Koh Samui. We werden stipt om 6.45 uur opgehaald voor ons guesthouse met een mini-bus. Deze bracht ons naar een busstation waar we over konden stappen in een touringcar. Na een rit van ongeveer 5 uur werden we in een stadje uit de touringcar gezet waar we achter in een pick-up moesten gaan zitten. Deze bracht ons weer naar een overstapplaats voor de volgende touringcar, want we moesten nog een uur met de bus naar de haven. Eindelijk in de haven aangekomen, stond de boot klaar om naar Koh Samui te gaan. Tijdens deze reisdag hebben we in de Lonely Planet een leuk hotel opgezocht dus de taxi kon ons daar mooi afzetten. Na zo'n dagje reizen was het zo fijn om aan te komen bij dit hotel. Het was een spa en health resort (hier noemen ze al snel iets een resort) waar echt alles in het teken stond van gezondheid en ontspanning. De eerste dag leek het ons prima om in deze oase van rust terecht te komen, maar na een paar dagen was het voor ons iets teveel happiness en peace.... Ook het veganistische eten in de keuken was na één dag eten meer dan voldoende. We verlangde al snel weer naar de Phad Thai en de Green Sweet Curry van de locals. Gelukkig zaten er in de buurt een aantal van deze lokale restaurantjes. We hebben het ons wel gepermitteerd om hier een paar dagen echt te relaxen aan het strand met een boek. Ook hebben we hier een scooter gehuurd en rondgereden op zoek naar The Big Buddah en de bekende watervallen van dit eiland. Na deze relaxdagen zijn we terug naar Bangkok gegaan, omdat we vanuit Bangkok moesten vliegen naar Vietnam. Onze twee weken Thailand hebben we in stijl afgesloten in het Lebua Hotel, ook wel bekend van de Hangover 2! Wat n luxe.. In het zwembad hadden we uitzicht over heel Bangkok en bovenop het dak ligt die fantastische skybar. Diegene wat de film gezien hebben zullen deze wel kennen. Helaas hebben wij geen gebruik mogen maken van de bar aangezien Jordi geen lange broek, dichte schoenen en blouse bij zich had. En tijd om te shoppen hadden we ook niet meer! We hadden in Bangkok 1 dag te besteden. Deze dag hebben we zinvol besteed door de tempels te bezoeken van Wat Pho en Wat Arun. De gids die we hadden was echt geweldig, deze heeft ons alles geleerd over het boedhisme en de geschiedenis van het tempelcomplex. Fascinerend verhaal had deze man. Gisteren, dinsdag 15 mei zijn we aangekomen in Hanoi, de hoofdstad van Vietnam. Na twee weken van wat meer luxe zullen we nu het primitieve tegemoet gaan. Als je denkt dat Bangkok een drukke stad in het verkeer.... Hanoi is nog erger. Dat komt volgens ons vooral door de duizenden scooters die hier rondrijden, geen structuur in het verkeer en het doelloze getoeter op elkaar. Het is dan ook een aparte situatie om hier over te steken. Zelfs bij groen licht. Je moet dus niet wachten tot er niets komt, want dan kun je lang wachten. Je moet gewoon oversteken, jezelf manoeuvreren tussen de scooters, auto's en fietsen door. Niet nadenken, vooral niet twijfelen, want ze ontwijken je wel. Twijfel je... tja, dan gaat het mis. Ik durfde niet, Jordi ging als een volleerde Vietnamees de straat over. Aargh, dan ik ook maar. Ik heb het overleefd. Hanoi is een leuke stad, tegenover Bangkok een goed onderhouden stad. Het heeft nog veel Franse invloeden, vooral in de architectuur en dat maakt Hanoi een stad met knusse en gezellige straatjes. We vertrekken hoogstwaarschijnlijk vandaag met de nachttrein naar Sapa, een bergdorpje in het noorden van Vietnam. Ook willen we nog naar Halong Bay gaan. Deze baai staat op de werelderfgoedlijst van UNESCO. Daarna zullen we verder reizen richting het zuiden van Vietnam. Foto's zullen nog volgen. Groetjes van ons.

Mam en pap

Wij vinden het heerlijk jullie verhalen te lezen en met jullie in gedachte mee te reizen. geweldig!

Judith

Leuk, leuk, leuk!!!!!

Denk aan jullie, liefs en kus

pap en mam putbroek

Allemaal heel spannend, fijn dat wij mee kunnen reizen en volgen waar jullie zo ongeveer zijn.
Nou het premitievere gedeelte???
Wij horen het wel..xxx

Sannie

Hey,

Leuk om te lezen!!!!

Heerlijke tijd gehad in Thailand lees ik!!! Drukte in Vietnam heel herkenbaar, dat is in Saigon ook zo met die scooters enzo... Ben je zo aan gewend!!!

Veel reisplezier!!!

X San

Margret

Mooi om jullie zo te volgen.
Liefs margret

Steffie

Leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te bekijken.
Lekker aan het genieten zie ik.
Heerlijk!!

Tot snel en veel reisplezier!!

Gr. Steffie

Meef

Lebua!! Cool! Tja wie niet luisteren wil...;-) Miss had Jordyke zich voor kunnen doen als één van de spelers vd The Hangover:)
Heel leuk om te lezen allemaal.. En wanneer de hostels met stinkerige en harige backpackers?!! haha..

Nog veel plezier!

Kus

mieke lichtenberg

Wat prachtig beschreven Melissa. Ik reis zo met jullie mee. Nu de foto's nog.....

XXX

Marco , Annick en Jorn

Wat een mooie verhalen weer allemaal. Heerlijk om zo mee te kunnen genieten, ook al is het op afstand. Tot snel weer.
Veel liefs van je breurke, sjoone zus en neafke!!!

Nanda

Geweldig!! :)

Linda

Gaaf!!!!! Ben ook heel benieuwd wat jullie van vietnam vinden, zo te horen zitten jullie inmiddels op een topbestemming!
Met weemoed denk ik terug aan de keren dat de tijd leek stil te staan en alle indrukken oneindig waren.
Gelukkig kan ik een klein beetje meegenieten met jullie verhalen!
GENIET!!!!

Neeltje

Dat klinkt erg goed zeg!
Ook Vietnam waar jullie nu aan genieten zijn zal jullie goed bevallen! Vergeet Hoi An en Hue niet.... Geniet ze!!

Gerda

Heerlijk om je verhalen te lezen.Heel herkenbaar ook! De Halong Bay is een "must"hoor . Als het jullie lukt is een nacht op de boot een aanrader.Prachtig gewoon.Het noorden is gewoon heel mooi!Heel veel plezier nog en ook ik kijk uit naar het volgend reisverslag en foto,s . .GENIET EN RELAX groetjes